سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستمکار را چنین سوگند دهید ، اگر بایدش سوگند دادن : که او از حول و قوت خدا بیزار است ، چه او اگر به دروغ چنین سوگندى خورد در کیفرش شتاب شود ، و اگر سوگند خورد به خدایى که جز او خدایى نیست در کیفرش تعجیل نبایست چه او خدا را یگانه دانست . [نهج البلاغه]


ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:44 عصر

شاید تا بحال با نرم افزارهای دیگری این کار را انجام می دادید ولی در حقیقت

با خود مدیا پلیر ویندوز نیز می توان عکس گرفت.
برای این کار کافیست در حین پخش فیلم کلیدهای Ctrl +I را بزنید.
پنجره ذخیره تصویر باز می شود.حالا می توانید تصویر گرفته شده را ذخیره کنید.

برای بهتر شدن عکس مورد نظر ابتدا فیلم را استوپ نمائید سپس Ctrl +?

را بزنید


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:44 عصر
با بهره گیری از این آموزش جالب میتوانید بدون نیاز به برنامه خاصی و تنها از طریق کیبورد کامپیوترتان ، نشانگر موس موجود در صفحه مانیتور را جابجا نمایید.این آموزش زمانی بسیار مورد استفاده قرار میگرد که نتوانیدبه هر دلیلی از موس تان استفاده کنید.آن وقت است که کیبوردتان جور موس را میکشد! بدین منظور: کافی استدکمه های Shift و Alt را که در سمت چپ کیبورد قرار دارند را به همراه دکمه یNum Lock بزنید و سپس پنجره ی باز میشود بر روی OK کلیک کنید. حال میتوانید با استفاده از دکمه های 2,4,6,8 سمت راست کیبورد موس را هدایت کنید و با کلید پنج یا انتر برنامه ها را باز نمایید و یا به داخل لینکها بروید.

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:44 عصر
سلام دوستان عزیز
اگر دنبال یک سیستم کلیکی کاملا مطمئا می گردید از لینک زیر استفاده کنید
حتما پول شما را به طور تضمینی می دهد
سقف پول هم فقط 1000 تومان است و بر عکس بقیه که 25000 تومان است

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:44 عصر
در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) ها پسورد دیگری قبل از همه این ها قرار دهید . انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند. برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید :
1)در کادر محاوره ای RUN عبارت Syskey را تایپ کنید و سپس OK کنید .
2)در پنجره ظاهر شده با سر برگ Securing the Windows XP Account Database روی گزینه Update کلیک کنید.
3)حال در قسمت Password Startup پسورد دلخواه خود را وارد کنید و پنجره را با OK ببندید.
4) در صورت لزوم می توانید در قسمتSystem Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن قادر به عبور باشید. از این پس زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت شود . پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.
( توجه: اگر پسورد را سه مرتبه اشتباه وارد کنید سیستم ریبوت می شود.)

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:44 عصر

- نمایش شماره ساخت ویندوز بر روی Desktop

1-       بر روی Run  در منویStart بروید

2-      سپس در انجا بنویسید Regedit و Ok را بزنید .

3-     بعد از باز شدن کادر محاوره ای آدرس زیر را بنویسید

HKEY _ CURRENT _ USER\CONTROL PANEL \DESKTOP

4-     در قسمت سمت را ست صفحه بر روی PaintdesktopVersion دابل کلیک کنید

5-     مقدار Hexadecimal  را برار 1 قرار دهید و پنجره را ببندید .

6-      Log Off کنید و دوباره وارد ویندوز شوید

در ویندوز Xp علاوه بر شماره ساخت service Pack  نصب شده بر روی سیستم هم نمایش داده می شود .

7-     باز کردن پنجره های زیاد

اگر فردی باشید که زیاد باپوشه های ویندوز کار کرده و مجبورید همواره تعداد زیادی پنجره را باز کرده و همه را مدیریت کرده حتما با مشکل کندی سرعت در مدیریت پنجره ها و فولدر ها برخورد کرده اید . البته امروزه با وجود سیستم های پر سرعت و حافظه بسیار بالا این مشکل شاید زیاد محسوس نباشد اما خیلی ها هنوز در گیر این موضوع هستند . حالا می خواهم توضیح دهم که اصلا چرا این مشکل پیش می آید (حتی گاهی برای افرادی که از سیستم با حافظه بالا استفاده می کنند . هنگامی که شما چند تا پنجره را با یکدیگر باز می کنید سیستم شما همه پنجره ها را با هم پردازش می کند (فقط یک قسمت Ram  در گیر پردازش می شود ) و همین امر باعث می شود که سرعت پردازش ها به شدت پایین بیاید و در نتیجه شما با مشکل کندی سرعت مدیریت پنجره ها مواجه می شوید . با روشی که به شما آموزش می دهم می توانید بدون تغییر در سرعت هر چقدر پنجره را که خواستید باز کنید و مدیریت کنید . در این روش ما کاری می کنیم که سیستم هر پنجره را به طور مجزا پردازش کند (هر پنجره در قسمت مستقلی از Ram  پردازش می شود ) و در نتیجه تداخلی با پردازش پنجره های دیگر نداشته باشد . همین امر باعث می شود که شما هیچ تغییری در سرعت کار با پنجره ها احساس نکنید و در واقع تمام پنجره ها را با سرعت یکسان مدیریت کنید و حالا آموزش :

ابتدا از طریق Run وارد Regedit شوید و مسیر زیر را طی کنید :

HKEY-CURRENT-USER\software\Window\CurrentVersion\Explorer\Advanced

 سپس در صفحه سمت راست به دنبال کلیدی با نام SeparateProcess بگردید (اگر وجود نداشت یک کلید از نوع DWORD و با همان نام بسازید ) . سپس برای فعال سازی این گزینه به آن مقدار 1 و برای غیر فعال کردن مقدار 0 را اختصاص دهید و بعد از رجیستری خارج شوید .

8-     در ویندوز XP قابلیتی وجود داره ، یکی از اونها غیر فعال کردن این خاصیت به کمک رجیستری هست :

اول  وارد Regedit بشوید

دوم  به زیر کلید زیر بروید :

HKEY- LOCAL- MACHINE\System\CurrentcontrolSet\Services\CDRom

سوم  برای غیر فعال کردن این قابلیت اجرای اتوماتیک بخش داده مقدار Aturun رو به صفر تغییر بدید .

اگر این مقدار وجود نداره یک مقدار جدید از نوع Dword Value بسازید و اسمشو بزارید Autorun و به بخش داده اون مقدار صفر رو نسبت بدید .

چهارم  برای اعمال این تغییرات باید سیستم خود تون رو راه اندازی مجدد کنید (Restart).

نکته : برای فعال کردن مجدد این خاصیت کافیه به بخش داده مقدار Autorun یک عدد را نسبت بدید .

9-      بدون  دسک تاپ

به زیر کلید زیر بروید :

HKEY-USERS\Defult\Software\Mirosoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

و یک مقدار باینری به نام NoDesktop بسازید و به آن مقدار 01 بدهید .

10  اول از همه به رجیستری ادیتور بروید :

سپس به مسیر زیر بروید :

HKEY-CLASSES-ROOT\Lnkfile

پارامتر IsShortcut را Delete کنید .

 منبع : بزرگترین وبلاگ کد های تقلب و ترفند


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:41 عصر
 حذف پیغام Low Disk Space :

  ابتدا از منوی   Start   گزینه  Run   را انتخاب کنید سپس تایپ کنید.  Regedit   بعد از باز شدن پنجره Registry Editor به شاخه زیر بروید.

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer

   حال یک متغیر به نام NolowDiskSpaceChecks و از نوع REG_DWORD بسازید و اگر از قبل موجود بود آن را ویرایش کنید و مقدار عددی یک (1) را به آن بدهید. بعد از راه اندازی مجدد سیستم مشاهده خواهید کرد که دیگر هیچ وقت این پیغام به نمایش در نخواهد آمد.


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:41 عصر

آشنایی با ساختار ریجستری :

 

   یک درخت را در نظر بگیرید که از ریشه – تنه – شاخه – برگ – گل - ..... تشکیل شده است یعنی اگر از یشه شروع کنیم و همین طور جلو بریم به برگها یا گلها میرسیم،‌ ریجستری در ویندوز هم یک ساختار درختی دارد، البته در نگاه اول ممکنه برای شما عجیب و غیر قابل فهم باشد، اما windows Explorer را در ویندوز در نظر بگیرید که از MYComputer شروع شده بعد به داریوها میرسیم بعد شاخه ها بعد زیر شاخه‌ها .... تا نهایتاً به فایلهای میرسیم ساختار ریجستری نیز دقیقاً چنین ساختاری را دارد.

 هر شاخه اصلی با آیکون folder نمایش داده می شود که به آنها اصطلاحاً Hive نیز گفته می شود. هر شاخه خود می تواند شامل زیر شاخه هایی باشد تا نهایتاً به متغیر ها با مقادیر برسند. در متغیرها است که اطلاعات واقعی ریجستری ذخیر می شود.

 در ریجستری سه نوع متغیر وجود دارد که عبارتند از : Dword، Binary،‌ String که هر کدام از آنها در شرایط خاصی قابل استفاده می باشد. شش شاخه اصلی در ریجستری وجود دارند که هر کدام بخشی از اطلاعات ذخیره شده در ریجستری را نگهداری می کنند که در اینجا اشاره ای کوتاه برهر کدام داریم:

 

HKEY_CURRENT_USER : این شاخه به بخشی از اطلاعات شاخه HKEY_USERS اشاره می کند که در آن خصوصیات و اطلاعات کاربر فعلی از قبیل نام کاربر، تنظیمات میز کاری
(
Desktop)، تنظیمات منوی شروع(Startmenu) و ... در سیستم نگهداری می شود.

 

HEKY_CLASS_ROOT :

 این‌شاخه شامل اطلاعاتی ازقبیل، نگاشت پیوستگی فایلها برای پشتیبانی از ویژگی کشیدن و رها‌کردن (Dtrag – and - Drop)، اطلاعات OLE، میانبرهای ویندوز(Shortcuts)، و هسته اصلی واسط کاربری ویندوز (User Interface) می باشد.

 

HEKY_LOCAL_MACHINE :

 این شاخه شامل اطلاعاتی در مورد خصوصیات سیستم کامپیوتر از قبیل سخت افزار، نرم افزار و دیگر مشخصه های کامپیوتر می‌باشد، که آن اطلاعات برای تمام کاربرانی که از سیستم استفاده می‌کنند یکسان می‌باشد.

 

HEKY_USERS :

 این شاخه محتوای اطلاعات انتخابات و تنظیمات مربوط به هر کاربر می‌باشد. هر کاربر یک SID در این شاخه دارد.


HEKY_CURRENT_CONFIG :

 این شاخه نیز به شاخه HKEY_LOCAL_MACHINE اشاره میکند و در ارتباط می باشد و شامل پیکربندی سخت افزار سیستم می باشد.

 

HEKY_DYN_DATA :

این شاخه نیز به شاخه HEKY_LOCAL_MACHINE اشاره می کند و برای استفاده از 
خاصیت 
& PLUG PLAY در ویندوز می باشد. این بخش پویا می باشد یعنی بر اساس هر وسیله یا دستگاه جانبی که به سیستم متصل می شود تغییر می کند.

 

پنج نوع متغییر نیز وجود دارد که هرکدام در زیر شرح داده شده اند‌:

 

REG_BINARY :

 این نوع متغیر داده نوع باینری خام را ذخیره می کند. اکثر اطلاعات سخت افزار و اجزاء در این نوع متغیر ذخیره می شود و همچنین در ویرایشگر ریجستری ویندوز قابلیت نمایش این نوع متغیر به صورت هگزا دسیمال نیز وجود دارد.

 

REG_DWORD :

  این نوع متغیر برای نمایسش داده های 4 بایتی و همچنین برای ذخیره کرده مقادیر منطقی درست یا غلط (TRUE OR FALSE) به کار میروند. بدین ترتیب که برای نمایش غلط از عدد "0" و برای نمایش درست از "1" استفاده می شود. علاوه بر این نگهداری پارامترهای گرداننده دستگاهها و سرویس دهنده ها از این نوع پارامترها استفاده می کنند. و در REGEDIT32 قابلیت نمایش به صورت باینری،‌هگزا و دسیمال را دارد.

 

REG_EXPAND_SZ :

  این یک نوع متغیر رشته ای قابل گسترش می باشد که نرم افزارها جهت بعضی اعمال خود از این متغیر استفاده می کنند. برای مثال در ویندوز 2000 یا NT به جای عبارت
%
SYSTEM ROOT% با مقدار واقعی خود بعضی مسیر نصب ویندوز (مثلاً C:\WINDOWS) جایگزین می شود. باید توجه داشته باشید که این نوع متغیر فقط در ویرایشگرهای پیشرفته ریجستری از قبیل REGEDIT32 قابل استفاده است.

 

REG_MULTI_SZ :

  این  نوع  متغیر رشته ای چند گانه می باشد که برای مقادیری که شامل یک لیست یا چندین  مقدار می‌باشد به کار می رود که هر مقدار با کاراکتر NULL از بقیه جدا می شود. باید توجه داشته باشید که این نوع متغیر فقط در ویرایشگرهای پیشرفته ریجستری از قبیل REGEDIT32 قابل استفاده است.

 

REG_SZ :

 این نوع متغیر رشته ای استاندارد می باشد که برای ذخیره کرده متن فایل خواندن وسط کاربر استفاده می شود.

انواع دیگر نوع داده که در ویرایشگرهای استاندارد قابل استفاده نیستند عبارتند از :

 

REG_DWORD_LITTLE_ENDIAN :

 یک عدد 32 بیتی از نوع LITTLE_ENDIAN را می توان در خود ذخیره کنند.

 

REG_DWORD_BIG_ENDIAN :

 یک عدد 32 بیتی از نوع BIG_ENDIAN را میتوانند در خود ذخیر کنند.

 

REG_LINK :

 یک پیوند نمادین یونیکد می باشد و به طور داخلی استفاده می شود و نرم افزارها قادر به استفاده کردن از آن نمی باشند.

 

REG_NONE :

نوع خاصی برای آن تعریف نشده است.

 

REG_QWORD :

نوع متغیر می تواند یک عدد 64 بیتی را در خود ذخیره کند.

 

REG_QWORD_LITTLE_ENDING :

 این نوع متغیر نیز می تواند یک عدد 64 بیتی با فرمت LITTE_ENDIND را خود ذخیره کند.

 

REG_RESOURCE_LIST :

لیست منبع گرداننده های دستگاها می باشد.

 

 شرکت مایکروسافت برای اینکه کاربران تازه وارد خراب کاری در ساختار ریجستری نکنند هیچ آیکونی در منوی Start قرار نداده است و برای اجرای و ویرایش ریجستری در ویندوز باید برنامه REGEDIT.EXE را فراخوانی کنیم.

 برای اجرای ویرایشگر ریجستری ابتدا به منوی Start رفته سپس گزینه RUN را انتخاب می کنیم در کادر ظاهر شده دستور REGEDIT را وارد می کنیم پس از اینتر کردن پنجره ای را که در مقابل خود مشاهده می کنیم محیط ویرایشگر ریجستری می باشد.

 

    پانل سمت چپ : این پانل نمایشگر نحوه سازماندهی ریجستری می باشد.
اولین و بالاترین مدخل 
My computer است که در درس قبل به آنها اشاره شد که در ریجستری به صورت پوشه نمایش داده می شود. هر کلی می تواند دارای چند زیر کلید باشد و این امر تا هر سطح می تواند ادامه یابد. جهت باز نمودن هر کلید و مشاهده زیر کلید های آن باید بر روی علامت (+) آن کلیک نماییم وجهت بستن کلید می توان بر روی علامت (-) آن کلید نمود.

   پانل سمت راست : این پانل،‌ مدخل حاوی مقادیر یک کلید در ریجستری را نشان می دهد. هر کلید می تواند شامل چندین مقدار باشد که هر یک از این مقادیر داری نام و محتوا (Dtat) هستند.

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 88/5/12:: 6:41 عصر
آشنائی با شبکه های بی سیم مقدمه نیاز روز افزون به پویایی کارها ، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه ، پیجرها و ... بواسطه وجود شبکه های بی سیم امکان پذیر شده است. اگر کاربر یا شرکت یا برنامه کاربردی خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختیار داشته باشند شبکه های بی سیم جواب مناسبی برای آنها ست. این مقاله دربخش‌های مختلفی ارائه میشود، در بخش حاضر فقط به بیان کلیاتی در رابطه با شبکه‌های بی‌سیم و کابلی پرداخته شده، در بخش‌های بعدی به جزئیات بیشتری در رابطه با شبکه‌های بی‌سیم خواهیم پرداخت. تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی شبکه های محلی (LAN ) برای خانه و محیط کار می توانند به دو صورت کابلی (Wired ) یا بی سیم (Wireless ) طراحی گردند . درابتدا این شبکه ها به روش کابلی با استفاده از تکنولوژی Ethernet طراحی می شدند اما اکنون با روند رو به افزایش استفاده از شبکه های بی سیم با تکنولوژی Wi-Fi مواجه هستیم . در شبکه های کابلی (که در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بکار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه کاری تا دستگاه توزیع کننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل کابل کشی صورت پذیرد(طول کابل ازنوع CAT5 نبایستی 100 متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) که تجهیزات بکار رفته از دونوع غیر فعال (Passive ) مانند کابل ، پریز، داکت ، پچ پنل و.......... . و فعال (Active )مانند هاب ،سوئیچ ،روتر ، کارت شبکه و........... هستند . موسسه مهندسی IEEE استانداردهای 802.3u را برای Fast Ethernet و 802.3ab و802.3z را برای Gigabit Ethernet ( مربوط به کابلهای الکتریکی و نوری ) در نظر گرفته است. شبکه های بی سیم نیز شامل دستگاه مرکزی (Access Point ) می باشد که هر ایستگاه کاری می تواند حداکثر تا فاصله 30 متر ی آن (بدون مانع ) قرار گیرد. شبکه های بی سیم (Wlan ) یکی از سه استاندارد ارتباطی Wi-Fi زیر را بکار می برند: 802.11b که اولین استانداردی است که به صورت گسترده بکار رفته است . 802.11a سریعتر اما گرانتر از 802.11b می باشد. 802.11g جدیدترین استاندارد که شامل هر دو استاندارد قبلی بوده و از همه گرانتر میباشد. هر دونوع شبکه های کابلی و بی سیم ادعای برتری بر دیگری را دارند اما انتخاب صحیح با در نظر گرفتن قابلیتهای آنها میسر می باشد. عوامل مقایسه در مقایسه شبکه های بی سیم و کابلی می تواند قابلیتهای زیر مورد بررسی قرار گیرد: نصب و راه اندازی هزینه قابلیت اطمینان کارائی امنیت نصب و راه اندازی در شبکه های کابلی بدلیل آنکه به هر یک از ایستگاههای کاری بایستی از محل سویئچ مربوطه کابل کشیده شود با مسائلی همچون سوارخکاری ، داکت کشی ، نصب پریز و......... مواجه هستیم در ضمن اگر محل فیزیکی ایستگاه مورد نظر تغییر یابد بایستی که کابل کشی مجدد و .......صورت پذیرد شبکه های بی سیم از امواج استفاده نموده و قابلیت تحرک بالائی را دارا هستند بنابراین تغییرات در محل فیزیکی ایستگاههای کاری به راحتی امکان پذیر می باشد برای راه اندازی آن کافیست که از روشهای زیر بهره برد: Ad hoc که ارتباط مستقیم یا همتا به همتا (peer to peer ) تجهیزات را با یکدیگر میسر می سازد. Infrastructure که باعث ارتباط تمامی تجهیزات با دستگاه مرکزی می شود. بنابراین میتوان دریافت که نصب و را ه اندازی شبکه های کابلی یا تغییرات در آن بسیار مشکلتر نسبت به مورد مشابه یعنی شبکه های بی سیم است . هزینه تجهیزاتی همچون هاب ، سوئیچ یا کابل شبکه نسبت به مورد های مشابه در شبکه های بی سیم ارزانتر می باشد اما درنظر گرفتن هزینه های نصب و تغییرات احتمالی محیطی نیز قابل توجه است . قابل به ذکر است که با رشد روز افزون شبکه های بی سیم ، قیمت آن نیز در حال کاهش است . قابلیت اطمینان تجهیزات کابلی بسیار قابل اعتماد میباشند که دلیل سرمایه گذاری سازندگان از حدود بیست سال گذشته نیز همین می باشد فقط بایستی در موقع نصب و یا جابجائی ، اتصالات با دقت کنترل شوند. تجهیزات بی سیم همچون Broadband Router ها مشکلاتی مانند قطع شدن‌های پیاپی، تداخل امواج الکترومغناظیس، تداخل با شبکه‌های بی‌سیم مجاور و ... را داشته اند که روند رو به تکامل آن نسبت به گذشته(مانند 802.11g ) باعث بهبود در قابلیت اطمینان نیز داشته است . کارائی شبکه های کابلی دارای بالاترین کارائی هستند در ابتدا پهنای باند 10 Mbps سپس به پهنای باندهای بالاتر( 100 Mbps و 1000Mbps ) افزایش یافتند حتی در حال حاضر سوئیچهائی با پهنای باند 1Gbps نیز ارائه شده است . شبکه های بی سیم با استاندارد 802.11b حداکثر پهنای باند 11Mbps و با 802.11a و 802.11g پهنای باند 54 Mbps را پشتیبانی می کنند حتی در تکنولوژیهای جدید این روند با قیمتی نسبتا بالاتر به 108Mbps نیز افزایش داده شده است علاوه بر این کارائی Wi-Fi نسبت به فاصله حساس می باشد یعنی حداکثر کارائی با افزایش فاصله نسبت به َAccess Point پایین خواهد آمد. این پهنای باند برای به اشتراک گذاشتن اینترنت یا فایلها کافی بوده اما برای برنامه هائی که نیاز به رد و بدل اطلاعات زیاد بین سرور و ایستگاهای کاری (Client to Server ) دارند کافی نیست . امنیت بدلیل اینکه در شبکه های کابلی که به اینترنت هم متصل هستند، وجود دیواره آتش از الزامات است و تجهیزاتی مانند هاب یا سوئیچ به تنهایی قادر به انجام وظایف دیواره آتش نمیباشند، بایستی در چنین شبکه هایی دیواره آتش مجزایی نصب شود. تجهیزات شبکه های بی سیم مانند Broadband Routerها دیواره آتش بصورت نرم افزاری وجود داشته و تنها بایستی تنظیمات لازم صورت پذیرد. از سوی دیگر به دلیل اینکه در شبکه‌های بی‌سیم از هوا بعنوان رسانه انتقال استفاده میشود، بدون پیاده سازی تکنیک‌های خاصی مانند رمزنگاری، امنیت اطلاعات بطور کامل تامین نمی گردد استفاده از رمزنگاری WEP (Wired Equivalent Privacy ) باعث بالا رفتن امنیت در این تجهیزات گردیده است . انتخاب صحیح کدام است؟ با توجه به بررسی و آنالیز مطالبی که مطالعه کردید بایستی تصمیم گرفت که در محیطی که اشتراک اطلاعات وجود دارد و نیاز به ارتباط احساس می شو د کدام یک از شبکه های بی سیم و کابلی مناسبتر به نظر می رسند . جدول زیر خلاصه ای از معیارهای در نظر گرفته شده در این مقاله می باشد . بعنوان مثال اگر هزینه برای شما مهم بوده و نیاز به استفاده از حداکثر کارائی را دارید ولی پویائی برای شما مهم نمی باشد بهتر است از شبکه کابلی استفاده کنید. بنابراین اگر هنوز در صدد تصمیم بین ایجاد یک شبکه کامپیوتری هستید جدول زیر انتخاب را برای شما ساده تر خواهد نمود. انواع شبکه های بی سیم WLANS(Wireless Local Area Networks ) این نوع شبکه برای کاربران محلی از جمله محیطهای(Campus) دانشگاهی یا آزمایشگاهها که نیاز به استفاده از اینترنت دارند مفید می باشد. در این حالت اگر تعداد کاربران محدود باشند می توان بدون استفاده از Access Point این ارتباط را برقرار نمود .در غیر اینصورت استفاده از Access Point ضروری است.می توان با استفاده از آنتن های مناسب مسافت ارتباطی کاربران را به شرط عدم وجود مانع تاحدی طولانی تر نمود. WPANS(Wireless Personal Area Networks ) دو تکنولوژی مورد استفاده برای این شبکه ها عبارت از :IR (Infra Red ) و Bluetooth (IEEE 802.15 ) می باشد که مجوز ارتباط در محیطی حدود 90 متر را می دهد البته در IR نیاز به ارتباط مستقیم بوده و محدودیت مسافت وجود دارد . WMANS(Wireless Metropolitan Area Networks ) توسط این تکنولوژی ارتباط بین چندین شبکه یا ساختمان در یک شهر برقرار می شود برای Backup آن می توان از خطوط اجاره ای ،فیبر نوری یا کابلهای مسی استفاده نمود . WWANS(Wireless Wide Area Networks ) برای شبکه هائی با فواصل زیاد همچون بین شهرها یا کشورها بکار می رود این ارتباط از طریق آنتن ها ی بی سیم یا ماهواره صورت می پذیرد . امنیت در شبکه های بی سیم سه روش امنیتی در شبکه های بی سیم عبارتند از : - WEP(Wired Equivalent Privacy ) در این روش از شنود کاربرهایی که در شبکه مجوز ندارند جلوگیری به عمل می آید که مناسب برای شبکه های کوچک بوده زیرا نیاز به تنظیمات دستی( KEY ) مربوطه در هر Client می باشد. اساس رمز نگاری WEP بر مبنای الگوریتم RC4 بوسیله RSA می باشد. - SSID (Service Set Identifier ) شبکه های WLAN دارای چندین شبکه محلی می باشند که هر کدام آنها دارای یک شناسه (Identifier ) یکتا می باشند این شناسه ها در چندین Access Point قرار داده می شوند . هر کاربر برای دسترسی به شبکه مورد نظر بایستی تنظیمات شناسه SSID مربوطه را انجام دهد . - MAC (Media Access Control ) لیستی از MAC آدرس های مورد استفاده در یک شبکه به AP (Access Point ) مربوطه وارد شده بنابراین تنها کامپیوترهای دارای این MAC آدرسها اجازه دسترسی دارند به عبارتی وقتی یک کامپیوتر درخواستی را ارسال می کند MAC آدرس آن با لیست MAC آدرس مربوطه در AP مقایسه شده و اجازه دسترسی یا عدم دسترسی آن مورد بررسی قرار می گیرد .این روش امنیتی مناسب برای شبکه های کوچک بوده زیرا در شبکه های بزرگ امکان ورود این آدرسها به AP بسیار مشکل می باشد. انواع استاندارد 802.11 اولین بار در سال 1990 بوسیله انستیتیو IEEE معرفی گردید که اکنون تکنولوژیهای متفاوتی از این استاندارد برای شبکه های بی سیم ارائه گردیده است . 802.11 برای روشهای انتقال FHSS(frequency hopping spared spectrum ) یا DSSS (direct sequence spread spectrum ) با سرعت 1 Mbpsتا 2Mbps در کانال 2.4 GHz قابل استفاده می باشد. 802.11a برای روشهای انتقال OFDM (orthogonal frequency division multiplexing ) با سرعت 54Mbps در کانال 5GHz قابل استفاده است. 802.11b این استاندارد با نام WI-Fi یا High Rate 802.11 قابل استفاده در روش DSSS بوده و در شبکه های محلی بی سیم نیز کاربرد فراوانی دارد همچنین دارای نرخ انتقال 11Mbps می باشد. 802.11g این استاندارد برای دستیابی به نرخ انتقال بالای 20Mbps در شبکه های محلی بی سیم و در کانال 2.4GHz کاربرد دارد. Bluetooth نوع ساده ای از ارتباط شبکه های بی سیم است که حداکثر ارتباط 8 دستگاه را با تکنولوژی Bluetooth پشتیبانی می کند دستگاههایی از قبیل PDA ، نوت بوک ، تلفن های همراه و کامپیوترهای شخصی از جمله این موارد هستند می دهد اگرچه این تکنولوژی ممکن است در صفحه کلیدها ،موس ها و Headset و Hands-free تلفن های همراه نیز دیده شود این تکنولوژی در سال 1994 توسط شرکت اریکسون ایجاد شد در سال 1998 تعداد کوچکی از کمپانیهای مشهور مانند اریکسون ،نوکیا ، اینتل و توشیبا استفاده شد . بلوتوس در فواصل کوتاهی بین 9 تا 90 متر کار می کنند این فاصله پشتیبانی به امنیت این تکنولوژی می افزاید .چرا که اگر کسی بخواهد ارتباط شما را شنود کند گر چه به ابزار خاصی نیاز ندارد اما بایستی در فاصله نزدیکی از شما قرار بگیرد مهمتری ویژگی بلوتوس این است که بر خلاف Infrared موانعی مانند دیوار تاثیری بر روی سیگنال آن ندارند از تکنولوژی رادیوئی استفاده کرده که خیلی گران نبوده و مصرف برق خیلی کمی دارد .

کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 87/6/15:: 4:59 عصر
 

رمزگذاری فایل ها در Word

با استفاده از روشی که به شما معرفی خواهیم کرد می توانید، روی اسناد محرمانه خود در نرم افزار Microsoft Word رمز عبور بگذارید. بدین صورت که هر شخصی برای مشاهده آنها حتما باید ابتدا پسورد را تایپ کند، در غیر این صورت امکان مشاهده فایل را ندارد!کافی است پس از باز کردن نرم افزار،منوی Tools را انتخاب کنید و سپس به Options بروید.در Option به پنل Security بروید و در آنجا password خود را تایپ کنید.

افزایش سرعت دانلود  در اینترنت

بر روی جای خالی از دسکتاپ راست کلیک کنید و Properties را انتخاب کنید.

تب Desktop را ا نتخا ب کنید .

بر روی دکمه Customize Desktop کلیک نما یید .

در پنجره باز شده به تب Web   بروید .

بر روی دکمه Properties کلیک کنید .

در پنجره باز شده به تب Download  بروید .

سپس تیک گزینه Limit hard-disk usagefor this page to را بزنید .

بعد مقدار فیلد Kilobytes را به عدد 9.000 تغییر د هید.

در پایان OK را زده و خارج شوید .

 

با لا برد ن سرعت کا مپیوتر

روی آ یکون ما ی کا مپیوترتا ن راست کلیک فرما یید .گزینه ی Properties را ا نتخا ب نما یید .د ر صفحه ی با ز شد ه گزینه ی Advanced راا نتخا ب فر ما یید .روی Settings ا ول ا ز با لا کلیک نما یید .د ر صفحه ی با ز شد ه د ا خل دا یره ی سوم د ر جلویا ین عبا رت Adjust for best performance یککلیک فر ما یید . سپس گزینه ی Apply را کلیک نما یید .بعد ا ز چند ثا نیه سیستم شما به صورت حرفه ا ی می شود .در نها یت Ok ها را بزنید و دستگا ه خود را ری ا ستا رتنما یید . سر عت کا مپیوتر شما 8 برا بر شده ا ست .

 

تغییر پسورد ویندوز XP بدون دانستن پسورد قبلی

 

همون طور که میدونید برای عوض کردن پسورد در ویندوز XP می بایست پسورد قبلی را تایپ کرد و سپس می توان پسورد جدید را جایگزین کرد.

 


از منوی استارت گزینه ی run رو بزنید بعد از اون control userpasswords2 رو تایپ کنید از منویی که باز میشه اسم username ها رو نوشته روی هرکدوم که کلیک کنید اون پایین یه گزینه داره به اسمه reset password اونو که بزنید دوبار پسورد دلخواهتونو تایپ کنید بدون تایپ کردن پسورد قبلی پسورد عوض میشه.
درضمن اینم بدونید که نمیشه پسورده username ی که باهاش on هستید عوض کنید فقط میشه user های دیگه رو دستکاری کرد البته برای عوض کردن پسورد یوزری که داخلشید میشه پسورد ادمین رو عوض کرد بعدش رفت تو ادمین و اونجا پسورد اون یکی یوزرو عوض کرد.

 

فارسی کردن اعداد

ممکن است در ویندوز شماهنگام تایپ اعداد حتی زمانی که زبان ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته باشد. ولی اعداد به صورت انگلیسی تایپ می شود

خوب برای این کار یک راه حل است

به روی گزینه control panel رفته وروی گزینه  regional and language options دبل کلیک کرده ودر صفحه ای که باز می شوددر برگه  regional options زبان فارسی را انتخاب کرده سپس روی گزینه customize کلیک کنید .

در صفحه numbers قسمت   stsndard digits اعداد فارسی را انتخاب کنید.

 


کلمات کلیدی :

ارسال شده توسط مهدی در 87/6/15:: 4:52 عصر

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد در بخش نظرات این وبلاگ پرسیده شده این بوده که
برای شروع برنامه نویسی تحت وب ما کدوم زبان رو یاد بگیریم بهتر و قویتره؟<>

در برنامه نویسی ،
syntax
(گرامر زبان یا همون لغاتی که در زبان برای نوشتن دستورات بکار میره) خیلی مهم
نیست و اون چیزی که زبان ها رو از هم متفاوت میکنه، دستورات ترکیبی و کتابخانه
هایی است که هر کدام برای دسترسی به منابع سیستم در خود دارند.


<>


در اینجا تفاوت های asp.net
رو با
Php
می نویسم تا خودتون بهتر بتونید تصمیم بگیرید:


  • ASP.net یک محصول مایکروسافتی است که در مجموعه دات نت ارائه شده
    است. اما
    php یک زبان تحت وب اوپن سورس است.
  • برنامه های نوشته شده توسط asp.net روی سرور های ویندوز قابل اجرا
    هستند ، اما برنامه هایی که با
    php تولید میشوند تحت لینوکس اجرا میشوند. (البته تحت ویندوز هم میشه php نصب کرد، اما تحت لینوکس به صرفه تره . چون اجاره سرور لینوکس ارزان تره)
  • ASP.net قابلیت encode کردن کدهای نوشته شده سمت سرور را با تبدیل آنها به یک فایل DLL فراهم ساخته است (code-Behind) تا حتی کسی که به سرور شما
    دسترسی دارد هم سورس های شما رو نبیند. اما
    php گزینه کامپایل ندارد . البته یک
    رمزنگار بنام
    zend برای php نوشته شده که کاری مشابه encode کردن را بر روی کدهای php انجام میدهد.
  • قابلیت های شی گرایی در asp.net به دلیل قابلیت کامپایلی بودن
    آن و مجتمع شدن با سایر زبان های دات نت خیلی بهتر پیاده سازی شده است.
  • Asp.net برای برنامه نویسی های سریع بسیار مناسب است. زیرا تعداد
    بسیار زیادی کتابخانه دارد که کامپوننت های مخصوص هر کاری را بصورت آماده در
    اختیارتان قرار می دهد . اما در برنامه نویسی با
    php شما مجبورید اکثر بخش های
    برنامه نویسی را خودتان بنویسید و این وقت زیادی از شما می گیرد. البته در
    پروژه های بزرگ ، بخش کدینگ چون یکبار نوشته شده و چندین بار استفاده میشود،
    در میزان وقتی که در مقایسه با
    asp.net می گذارید چندان فرقی نمی کند. در ضمن در php گاهی دستان شما بازتر است.
  • IDE به محیطی برنامه نویسی زبان ها میگویند. ASP.net تحت Visual
    Studio
    نوشته میشود
    که در کشورهایی که ملزم به رعایت کپی رایت هستند 4000 دلار قیمت دارد. در
    حالی که
    IDE های موجود برای زبان PHP معمولا رایگان است. اما در ایران که خداروشکر این مورد با
    هزار تومن در درسترس است.
  • بانک اطلاعاتی مورد استفاده برای زبان های دات
    نت معمولا
    SQL Server است و بانک اطلاعاتی مرتبط با PHP معمولا MySQL است. تا این اواخر MySQL امکان نوشتن stored
    Procedure
    را نداشت که
    گویا در نسخه جدیدش اضافه شده. قیمت لایسنس
    SQL
    server
    معمولا از my
    sql
    بالاتره.
  • کدهای رایگان برای هر دو زبان در اینترنت به
    وفور یافت میشود و در این مورد نگرانی ندارید.
  • امکانات URL-Rewriting در زبان PHP ساده تر از زبان های دات نتی
    قابل پیاده سازی است. برای اینکار در ریشه سایتی که نوشته اید یک فایل
    htaccess میگذارید و تنظیمات مربوط به URL
    Rewriting
    را داخل آن تنظیم میکنید. اما برای زبان
    های دات نتی شما باید این تنظیمات را روی سرور انجام دهید. به همین دلیل اگر
    پروژه ای نوشته باشید که بخواهید در آن از امکانات
    URL
    Rewriting
    استفاده
    کنید در حالت برنامه نویسی دات نتی، نیازمند اجاره کردن یک سرور هستید که
    اینکار برای پروژه های کوچک که با 20 مگابایت هاست کارشون راه میفته توجیه
    اقتصادی نداره.

    ((
    URL-Rewriting به ایجاد آدرس های مجازی روی سرور میگن. مثلا آدرس وبلاگ
    هایی که شما در یک سرویس مانند پرشین بلاگ میسازید مجازی هستند. چون هیچ
    دامنه ای امکان داشتن یک میلیون ساب دامین واقعی رو نداره. پس اینکار توسط
    شبیه سازی انجام میشه که بهش
    URL Rewriting میگن.))
  • PHP با زبان خاص خودش نوشته میشود و چندان هم مشکل نیست. اما ASP.net با استفاده از زبان  های دات نتی
    قابل نوشتن است. که معروف ترین آنها vb.net و سی شارپ است
    . کدنویسی با استفاده از
    VB.net برای تازه کارهای برنامه نویسی خیلی ساده تر است و کد نویسی C# برای دانشجویان رشته نرم افزار
    که با زبان
    C آشنایی دارند توصیه میشه. معمولا هر برنامه نویسی با یکی از
    این زبان ها کار میکند و روی آن زبان متمرکز میشود. قدرت هر 2 زبان سی شارپ و
    VB.net در برنامه نویسی
    یکسان است و فقط سینتکس آنها متفاوت است.

<>


خلاصه اینکه این دو زبان قدرت یکسانی دارند و فقط گاهی برای رسیدن به یک نتیجه
خاص در پروژه تان ، با یکی ممکن است بیش از دیگری کد بنویسید و گاهی برعکس . اما
در کل چیزی از هم کم ندارند و این پارامترهای تجاری است که تعیین میکند که در
پروژه های بزرگ از کدام زبان استفاده شود .


البته من خودم با توجه به اینکه تو ایران هستم و با زبان های دات نتی بیشتر
کار کردم ترجیح میدم با
ASP.net
کد بنویسیم. اما شاید اگر در موقعیت متفاوتی بودم زبان دیگری را انتخاب میکردم.


کلمات کلیدی :

<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره
صفحات دیگر
آرشیو یادداشت‌ها
لینک‌های روزانه
پوندها
upturn یعنی تغییر مطلوب
عاشق آسمونی
این راه بی نهایت
عاشقان
پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار
شین مثل شعور
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
قصر شیــرین
همنشین
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
**دختر بهار**
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
لیلای بی مجنون
نظرمن
جاده های مه آلود
هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir )
سایه
گل نیلوفر
● بندیر ●
خورشید پنهان
قلمدون
وبلاگ شخصی مهندس محی الدین اله دادی
سکوت ابدی
*تنهایی من*
TOWER SIAH POOSH
خندون
هم نفس
سیب خیال
داروخانه دکتر سلیمی
هه هه هه.....
مهر بر لب زده
کلبه تنهایی
نشریه حضور
عکس فانتزی و متحرک
یگان امُل های مُدرنیسم نشده...امُلیسم
جریان شناسی سیاسی
رنگین کمان
PARANDEYE 3 PA
حضرت عشق جل جلاله
بــــــــــــــهــــــــــــار
****شهرستان بجنورد****
مشاور
..::* حامیان ولایت *::..
آقاشیر
دانلود بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل بازی موبایل
برترین لحظه ها
عشق در کائنات
سروش دل
BABI 1992
شلمچه
فریازان ...تویسرکان...همدان faryazan
۞ پشت این پنجره ها ۞
نمایندگی دوربین های مداربسته
السلام علیکم یا اهل بیت النبوه
دریــــــــای نـــور
یادداشتها و برداشتها
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
جـــیرفـــت زیـبا
جاده خاطره ها
کارشناس مدیریت بازرگانی: مهران حداد
►▌ رنگارنگ ▌ ◄
.: شهر عشق :.
صبح نزدیک
تراوشات یک ذهن زیبا
پیامنمای جامع
پرنسس زیبایی
بوی سیب
طریق یار
سایت روستای چشام
ser
خلبان
باران انتظار
کارشناس مدیریت دولتی
عکس سرا + جام جهانی 2010
همه چیز
رها فــشــفــشــه
عشق گمشده
یادداشتهای فانوس
یک
غزل عشق
یاد نیما
پارسی نامه
اصل 110، اصل ولایت فقیه (ولایت نیوز)
وبلاگ فنی تخصصی گلبرگ
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
رازهای موفقیت زندگی
... نیمه جان از عشق و غم بی کسی , ای خدا به فریادم میرسی ؟
زیر باران (ابیات و اشعار برگزیده)
درس های زندگی
شبستان
دل شکســــته
برو تا راحت شی
برادران شهید هاشمی
شهیدشاعری
دل نوشته
من الغریب الی الحبیب
نور
S&N 0511
ترانه ی زندگیم (Loyal)
توشه آخرت
عمومی
زائر
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
بانوی آسمانی
زشت است بی تو زندگی زیبای عالم
بهشت بهشتیان
خون هر آن غزل که نگفتم به پای تست !!!!
عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
ژیگول
اواز قطره
محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI
گل یا پوچ؟2
سحر یه دختره تنها
برگترین مرجع جک، اس ام اس، پیامک، لطیفه، عکس، نرم افزار سهیلا
جغرافیای سیاست
بی نام
نامه ای در راه عشق
عاشقانه
جوان امروزی
غروب آرزوها
حدیث نفس
گروه اینترنتی جرقه ایرانی
شهید قنبر امانی
خورشید آل یاسین
ماه تمام من
.:مطالب جدید18+ :.شاه تورنیوز+شاه تورخبر+شاهتورنیوز+شاه طورنیوز
تنهاترین عاشق
دانلود گلچین مداحی
*** عکس ها هم حرف میزنند ***
غزلیات محسن نصیری(هامون)
... یاس ...
سالار نیوز
پاتوق دخترها وپسرها
wanted
منم سرگشته حیرانت ای دوست
موعود
دانلود-darbani
دُرُخـــــــــــــــــــــــش
asheghe tanha
به سوی پرتگاه -- اینجا آخرالزمان
منتظـــــران شــــــــــهادت
عاشقی یعنی ...
تنهایی.......
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
سرود عرش

رویابین
پرسه درخیال
محراب
نجوای عاشقانه
ایرانیان
اخراجیها
کشکول
اخلاق ، روان شناسی ، عقاید
وبلاگ عاشقانه ها|دوست دارم
فروشگاه اینترنتی ایران تجارت
شب های دلتنگی تو
نوری چایی_بیجار
MARAll
ایرانی باشیم
شاهکار
هر چی تو بخوای
*آوای سارا2*
بندر میوزیک
برو بچ ادبی
آسمان کویر
مهربونی
جهادی
مشاوره روان شناسی
فاتحه برای شهدای ایران
وبلاگ شخصی ادیب صادقی
خط خطی های یک دخترروانی...
موسسه فرهنگی هنری سنگر
عشق و تنهایی
نوستالوژی دل ....
بیا
دخترک زمستانی
یه دخترشاد
allah is my lord
فقط پسر خوشکلا
سکوت پرسروصدا
***به روزترین سایت موزیک ایرانی و خارجی رپ و پاپ***
دانلود و نقد کتاب
هیســــــــــ آروم بیاتو... خلوت ام نشــــکنه :(
نگاهی به زندگی
دلو بزن به دریا
شب‏های مهتابی
IT فناوری اطلاعات
عشق گمشده
بهار عشق
عاشقانه ها
وبلاگ مرزداران عشق * ایران *
ناجی
all the more dear to me
زندگی خندیدن است
ما اهل دلیم
شقایق
پایگاه شهیددکترچمران-چریان
ღای دریغاღ
آموزش گام به گام هنر جدید ربان دوزی
خاکریز ولایت
عدالت جویان نسل بیدار
لوووس
شیدایی

دوعاشق
یاور 313
بسیج دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد
صراط
تنها عشق منی
کارمزد بزرگ سوادکوه
لیلی
ghamzade
متالورژی_دانلودکده ی مهندسی متالورژی(rikhtegari.ir)
بچه های خاکریز
رویایی زندگی کردن...
علم نانو در زندگی
.:: پـــــر شکســــته ::.
ایمان
مطالب طنز ، SMS مناسبتی ، نرم افزار و ...
تینا
خورجین عشق
کوله پشتــــــــــ///ـــــــــــی
ردپای عشق
ورزشی & کامپیوتر & موبایل & بازی
صدای آشنا و دل امیدوار
بر و بچه های ارزشی

کوثر ولایت
Chamran University Accounting Association
جامع ترین وبلاگ خبری
تفریحی
ایریت نام عبری گل نرگس است
زازران
MOHAMMAD.HAHSEMI86@YAHOO.COM
منتظران مهدی (عج)
مذهب عشق
vagte raftan
آزاد اندیشان
گنجینه
شایگان♥®♥
وبلاگ شخصی سید مجتبی امین
*...بانو...*
DJ.MMM
احساس ابری
دانشجوی میکروبیولوژی 91 دانشگاه آزاد اشکذر
دفترهای سبز
خیریه محمدالرسول الله
خـطـ خـــــــــطـی
ثانیه ها...
زازران همراه اخر
ما پسرای تهرون
وبلاگ شادى
دیدبان اینترنتی
ღღღ معرکه همون قلقلک ღღღ
هستی خااااااااانم
مطالب جالب وعلمی بروز
حرمت عشق
کشکول طلبگی
دریادلان ولایت
عکس
امپراتوری هخامنشیان
عشق و دوستی
متفاوت
****آخر راه***
نـــابترینـــــــــــــــــها
درد دلای سبیکه ودوستاش
نوشته های کشکی من
ناگفته های آبجی کوچیکه
زازران
صراط مبین
سیاوش خیرابی
.*عکس*.
من وتو
پستوی خاطرات
حیاتی تازه
دوست خوب
داستانک
دل نوشته
صدف
عشق من
تنهایی .... دلم گرفته کـــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــک
اسمس بارون
جیگر نامه
امیدزهرا omidezahra
هامون و تفتان
ونسان ونگوگ
شب مهتابی
Hovel Love
Ali 09382810449
Ali reza khosravi
صدفم همیشه با من بمان
حرف های قشنگ
گل پیچک
رویاهای یک معلم
در انتظار ققنوس

موسیقی وبلاگ